De Upcycle Wood Factory is nog vrij nieuw en heeft als doel een soort platform te creëren waar houtleveranciers en creatievelingen elkaar kunnen verbinden.
Met dit platform wil de Upcycle Wood Factory afvalhout een tweede kans geven. Ze streven ernaar dat mensen de waarde van resthout kunnen zien.
Oplevering
- UX Design
- UI Design
- Brand Identity
- Research
- Scrummaster
Erkenning
- Genomineerd: Science Innovation Awards 2021
Aanpak
Voor dit project hebben we gewerkt met de Triple Diamond. Dit betekent dat we het project in drie fasen hebben verdeeld. De Strategie-fase, waarin we de mensen waarvoor we hebben ontworpen beter leerden kennen. De Creatie-fase, waarin we inzicht kregen in wat we geleerd hadden en ideeën voor het concept ontwikkelden. En ten slotte de Ontwikkel-fase, waarin we de oplossing tot leven brachten.
Door middel van strategie hebben we onze doelgroepen ontdekt en hoe Upcycle Wood Factory met zijn klanten moet communiceren, en hoe het platform zou moeten functioneren en eruitzien.
User Experience
Het was cruciaal voor ons om het platform zo duidelijk mogelijk te maken, zodat creatievelingen en bedrijven hun doelen konden bereiken.
Brand Identity
In de visuele identiteit hebben we een sterk kleurenpalet van zachte en gedurfde kleuren gecombineerd, met een hint naar de kleur van hout, om een omgeving te creëren die speels is en een meer open gevoel geeft aan onze eindgebruikers.